✍️✍️امین توحیدی
محمد تاجران را دنبال میکنم او برای من الهام بخش است؛ سبک زندگی، منش، نوع نگاه و کاری که او می کند و به آن عشق می ورزد را دوست دارم.
وقتی به موزه برادران امیدوار در کاخ سعدآباد رفته بودم همواره نام محمد تاجران توام با برادران امیدوار در ذهنم تداعی می شد؛ اگر جهانگردان دیروز یعنی برادران امیدوار را نمی شناسید حتما توصیه می کنم در مورد آنان و بزرگی کار آنان بخوانید و اگر جهانگرد امروز محمد تاجران را نمی شناسید نیز حتما توصیه می کنم او را در اینستاگرام، وبسایت و پویش او را دنبال کنید چون فضای این نوشته قطعا پاسخگوی معرفی بزرگی این عزیزان نیست.
این مقدمه را صرفا در معرفی مختصر این بزرگان گفتم تا سپس از محمد تاجران عزیز جمله ای نقل کنم؛
محمد عزیز هم اکنون در ادامه جهانگردی خود با دوچرخه، در آرژانتین به سر می برد؛ او این جمله بسیار زیبا و آموزنده را از تجارب زیسته خود در پیجش به اشتراک گذاشت که اینطور بود که نقل می کنم:
(دیروز ماشینی که منو سوار کرد بهم گفت: «میدونستی آرژانتین تنها کشوریه که چهار فصل داره. بقیه کشورها ندارن چهار فصل رو… مثلا برزیل اصلا سرما نداره.» همه آنچه از دنیا میدونست برزیل بود و همین دو سه کشور دور و برش. هر چه دنیای آدم ها محدودتر و کوچیک تر میشه بیشتر سراغ ترین ها میرن…. اولین، بزرگترین، زیباترین….)
خیلی زیبا محمد تاجران از تجربش نوشت و خیلی عالی نتیجه گیری کرد و من هیچ توضیحی اضافه نمی کنم چون در اختصار به اندازه هزاران خط نوشته، مفهوم و مقصود رو گفت.
لینک پیج محمد تاجران:https://www.instagram.com/mohammad.tajeran/
وبسایت پویش محمد تاجران: https://weneedtrees.com/